Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Πλήττω μέσα στο σπίτι

Είμαι 33 ετών,  παντρεμένη και μητέρα διδύμων 2 ετών. Είμαι λογίστρια και πριν αποκτήσουμε τα παιδιά εργαζόμουν ως ιδιωτική υπάλληλος. Ήταν κοινή μας απόφαση με το σύζυγό μου να σταματήσω τη δουλειά για μερικά χρόνια και να ασχοληθώ με τα παιδιά. Ο μισθός μου ήταν πολύ μέτριος και θα τον δίναμε σχεδόν ολόκληρο σε μια γυναίκα για να τα προσέχει. Δεν λέω πως έχω μετανιώσει, χαίρομαι που μεγαλώνω η ίδια τα παιδιά  μου, αλλά η ψυχολογική μου κατάσταση δεν είναι καλή. Πλήττω μέσα στο σπίτι, έχω χάσει την κοινωνική επαφή και δεν προσέχω την εμφάνισή μου. Δεν θέλω ακόμα να στείλω τα παιδιά σε παιδικό σταθμό και με απασχολεί το πώς θα ξαναβρώ δουλειά.
Β.

Οι νεαρές μητέρες που σταματούν τη δουλειά τους για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου για την ανάπτυξη καταθλιπτικών τάσεων. Όταν είσαι συνηθισμένη να εργάζεσαι και μέσα από τη δουλειά να κοινωνικοποιείσαι, το κλείσιμο στο σπίτι με τα παιδιά είναι δύσκολο, όσο κι αν αποτελεί συνειδητή απόφαση.

Μήπως όμως έχεις υπερεκτιμήσει το θέμα της δουλειάς σε σχέση με την ψυχική σου ισορροπία; Η κακή κατάσταση που βιώνεις έχει να κάνει και με έλλειψη κοινωνικού κύκλου και ενδιαφερόντων, η οποία δεν συνδέεται άμεσα με τη δουλειά. Είναι καλό να ασχοληθείς με τους τομείς αυτούς. Είναι μια ευκαιρία αυτή την περίοδο που δεν εργάζεσαι να ασκήσεις κάποιο ενδιαφέρον που πάντα σε προσήλκυε, για να δώσεις ποικιλία στη ζωή σου.

Δεν αναφέρεις κατά πόσο ο σύζυγός σου συμβάλλει στην ανατροφή των παιδιών και πώς είναι η σχέση μεταξύ σας. Θα μπορούσατε να βγαίνετε πιο συχνά όλοι μαζί και κάποια απογεύματα να αναλαμβάνει εκείνος τα παιδιά για να βγεις εσύ. Είναι πιθανό εκείνος να έχει υπερσυγκεντρωθεί στη δουλειά του για να τα βγάλετε πέρα οικονομικά, όμως αυτό είναι ανώφελο αν εσύ δεν αισθάνεσαι καλά. Όπως και να έχουν τα πράγματα, συζήτησε μαζί του το πώς αισθάνεσαι και αντιμετωπίστε το ως κοινό σας θέμα.

Εξάλλου, τα παιδιά είναι πλέον σε ηλικία που μπορούν να πάνε σε παιδικό σταθμό, οπότε εσύ θα έχεις το χρόνο να ασχοληθείς με την αναζήτηση εργασίας. Είναι καλό να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής των παιδιών στον παιδικό σταθμό όσο εσύ δεν θα εργάζεσαι ακόμα.

Γενικά, δεν έχει τόση αξία η ποσότητα όσο η ποιότητα του χρόνου που περνάτε μαζί τους. Αν οι γονείς είναι ισορροπημένοι και ήρεμοι, το ίδιο θα εξελιχτούν και τα παιδιά, ανεξαρτήτως του αν πηγαίνουν ή όχι στον παιδικό σταθμό.
Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.