Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Αταίριαστος γάμος

Είμαι 17 χρόνια χήρα και έχω μεγαλώσει τα παιδιά μου με πολύ κόπο. Έχω ένα γιο 35 ετών που έχει παντρευτεί πρόσφατα και μια κόρη 27 ετών που ζει μαζί μου.  Εργάζεται από χρόνια σε μια μεγάλη ξένη εταιρία και κάνει συχνά ταξίδια στο εξωτερικό. Σε ένα τέτοιο ταξίδι πριν από ένα χρόνο γνώρισε και ερωτεύτηκε έναν αλλοδαπό. Ο νεαρός είναι έγχρωμος και δεν έχει σταθερή δουλειά. Η κόρη μου είναι πολύ ενθουσιασμένη, κάνει συνεχώς ταξίδια στη χώρα του και θέλει να εγκατασταθεί εκεί (η εταιρία που δουλεύει έχει γραφεία και εκεί και υπάρχει η δυνατότητα να μετατεθεί) και να παντρευτούν.  Μου ζητά μάλιστα να πουλήσουμε ένα διαμέρισμα που προορίζεται για την ίδια όταν παντρευτεί και να χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να αγοράσει σπίτι να μείνουν εκεί. Όπως καταλαβαίνετε, η κατάσταση είναι τελείως αντίθετη από αυτά που είχα ονειρευτεί για το μέλλον της κόρης μου. Η σχέση αυτή και μάλιστα αν προχωρήσει σε γάμο δεν θα της βγει σε καλό. Εγώ τον έχω γνωρίσει αλλά έχω αρνηθεί να τον φιλοξενήσουμε. Δεν μπορώ λόγω γλώσσας να επικοινωνήσω μαζί του, αλλά μου φαίνονται τελείως αταίριαστοι. Φοβάμαι για το παιδί μου και δεν ξέρω τι να κάνω.
Τ.
Η  ιστορία αυτή της κόρης σου ξεφεύγει όντως από τα καθιερωμένα και εμπεριέχει αρκετό ρίσκο. Κανένας όμως δεν ξέρει πώς πρόκειται να εξελιχθεί η οποιαδήποτε σχέση και αν τα μέλη της θα είναι τελικά ευτυχή. Υπάρχουν «ασυνήθιστες» σχέσεις που τελειώνουν γρήγορα, άλλες που συνεχίζονται και λήγουν άσχημα κι άλλες που συνεχίζονται με τρόπο ευνοϊκό για όλους. Το θέμα είναι πως εκτός από το να πεις στην κόρη σου τη γνώμη σου και τους προβληματισμούς σου, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο. Είναι ενήλικη και έχει δικαίωμα να πάρει μόνη της τις αποφάσεις της, όπως και να υποστεί τις πιθανές συνέπειες των πράξεών της.
Αν είχε απευθυνθεί εκείνη σε μένα, θα τη συμβούλευα, αφού είναι αποφασισμένη να ακολουθήσει την επιθυμία της, να μη βιαστεί να παντρευτεί και να κάνει παιδί. Κατά τα άλλα, δεν είναι κακό για μια νέα κοπέλα που βρίσκεται στο στάδιο συγκέντρωσης εμπειριών, να εγκατασταθεί για κάποιο διάστημα σε μια ξένη χώρα, αφού μάλιστα έχει και εξασφαλισμένη δουλειά. Εκεί θα της δοθεί η ευκαιρία να συγκατοικήσει με τον αγαπημένο της και μάλιστα στις συνθήκες της ξένης χώρας και να δει αν πραγματικά ταιριάζει μαζί του. Οι σχέσεις που εξελίσσονται μακρόθεν, χωρίς το ζευγάρι να ζει μόνιμα μαζί, εμπεριέχουν ένα βαθμό εξιδανίκευσης. Πολλά ζευγάρια έχουν ωραίες σχέσεις από μακριά και προσγειώνονται άσχημα όταν συμβιώσουν. Ας δοκιμάσει αυτή την εμπειρία και κανείς δεν ξέρει την εξέλιξη.
Ας έρθουμε τώρα σε σένα. Μπορείς να έχεις τις προσδοκίες σου για την κόρη σου, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως εκείνη θα τις πραγματοποιήσει. Οι προσδοκίες και τα όνειρα των παιδιών για τη ζωή τους δεν συμπίπτουν συνήθως με αυτά των γονέων. Αυτό είναι φυσικό και αναμενόμενο. Δες τι είναι αυτό που κυρίως σε προβληματίζει. Το ότι ο νεαρός είναι αλλοδαπός και μάλιστα έγχρωμος; Το ότι δεν έχει σταθερή δουλειά; Το ότι η κόρη σου θα ζήσει σε άλλη χώρα; Λες πως ανησυχείς για το μέλλον της. Αν κάποιος μπορούσε να σου εγγυηθεί πως θα είναι ευτυχισμένη με την επιλογή της, εσύ θα έπαυες να αντιδράς; Λες πως είναι αταίριαστο ζευγάρι, αλλά δεν έχεις στην πραγματικότητα γνωρίσει τον νεαρό αφού δεν μπορείτε να μιλήσετε. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ερμηνεύεις κάποια πράγματα με τον δικό σου τρόπο, επηρεασμένη από την αρνητική σου προδιάθεση.
Αφού δεν το θέλεις, κανείς δεν μπορεί να σε υποχρεώσει να δεχτείς να φιλοξενηθεί ο νεαρός στο σπίτι σας. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως η σχέση τους θα χαλάσει. Όσο για το σπίτι που προορίζεται για την κόρη σου, αν μεν ανήκει σε σένα έχεις κάθε δικαίωμα να αρνηθείς το αίτημά της αν δεν συμφωνείς. Αν ανήκει σε κείνη, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για να την εμποδίσεις να το πουλήσει και έτσι το ρίσκο που θα πάρει θα έχει και την οικονομική του πλευρά.  
Έχεις δικαίωμα και υποχρέωση να της πεις τις απόψεις σου και να τις τεκμηριώσεις. Από κει και πέρα, άφησέ την να πάρει το ρίσκο της. Ό,τι και να γίνει δεν είναι καταστροφή. Ακόμη κι αν εγκατασταθεί στην ξένη χώρα, παντρευτεί τον αγαπημένο της και ο γάμος δεν πετύχει, μπορεί απλώς να χωρίσει, πιθανότητα που πάντα υπάρχει όταν γίνεται οποιοσδήποτε γάμος.
Όπως και να έχουν τα πράγματα, τα παιδιά σου έχουν πάρει το δρόμο τους και πρέπει να φροντίσεις τη δική σου ζωή. Αν είσαι μόνη και χωρίς ενδιαφέροντα διατρέχεις τον κίνδυνο να υπερ-συγκεντρωθείς στα παιδιά σου και αυτό δεν είναι καλό για κανέναν σας.
Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.