Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

Ζάχαρη

Είμαι 38 ετών. Διατηρούμαι σε κανονικό βάρος με συνεχή προσπάθεια γιατί αν χαλαρώσω λίγο και φάω παχαίνω. Το θέμα μου είναι η ζάχαρη. Μου αρέσουν πολύ τα γλυκά και προτιμώ γλυκό αντί για φαγητό. Δεν το κάνω όμως, επιβάλλομαι στον εαυτό μου και τρώω γλυκά σπάνια. Στα ροφήματά μου χρησιμοποιώ ζαχαρίνες αλλά φοβάμαι πως είναι ανθυγιεινές. Η φρουκτόζη έχει πολλές θερμίδες. Τι μπορώ να κάνω για να απολαμβάνω τη γλυκιά γεύση χωρίς τύψεις και χωρίς να βλάπτω την υγεία μου;
Κ.

Κακώς ενοχοποιείται η ζάχαρη που βάζουμε στον καφέ μας και κάποια γλυκό που θα προκύψει ευκαιριακά. Οι θερμιδικές ανάγκες του ανθρώπου υπό ιδανικές συνθήκες  στην καθημερινή διατροφή καλύπτονται σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50% από υδατάνθρακες, δηλαδή πρακτικά κυρίως από άλευρα δημητριακών, φρουκτόζη φρούτων και κοινή ζάχαρη στα ροφήματα και στα γλυκά.

Επομένως  αν κάποιος έχει διάθεση να καταναλώσει περισσότερους υδατάνθρακες κάποιας από τις παραπάνω κατηγορίες, πρέπει να μειώσει αντίστοιχα την κατανάλωση των υπολοίπων κατηγοριών. Την ημέρα που θέλεις να φας το γλυκό σου δεν θα αγοράσεις το πρωινό σου κουλούρι ή θα μειώσεις τα μακαρόνια, το ρύζι ή τις πατάτες από τα γεύματά σου. Αν χρειάζεσαι ψωμί με το φαγητό σου, δεν θα φας άλλα αμυλώδη τρόφιμα ή πολλά φρούτα. Αν θέλεις ζάχαρη στον καφέ σου δεν θα πίνεις αναψυκτικά ή χυμούς φρούτων, του εμπορίου ή φυσικούς, για να φέρεις μια ισορροπία. Αν φας ένα καλό δείπνο με επιδόρπιο σε ένα εστιατόριο, είναι καλό να γυρίσεις στο σπίτι με τα πόδια και την άλλη μέρα να προσέξεις λίγο περισσότερο τη διατροφή σου. Γενικά, όταν γίνεται κάποια διατροφική παρεκτροπή πρέπει να διορθώνεται αμέσως.

Η φρουκτόζη είναι πολύ πιο υγιεινή για τον οργανισμό από τη ζάχαρη του εμπορίου, αν και έχουν ακριβώς τις ίδιες θερμίδες. Έχει μικρότερο γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή ανεβάζει λιγότερο και με αργότερους ρυθμούς την τιμή του σακχάρου του αίματος σε σχέση με τη ζάχαρη του εμπορίου. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως στο όνομα του υγιεινού μπορούμε να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες.

Η διατροφή θέλει επίγνωση αλλά και φαντασία. Μην αναλώνεσαι σε κάποια «κλισέ» υγιεινής διατροφής που δεν έχουν πολλή έννοια, αλλά μάθε να βλέπεις τη διατροφή σου ολιστικά. Το αν τρέφεσαι σωστά φαίνεται από το γυμνό είδωλο του σώματός σου στον καθρέφτη του μπάνιου σου. Επίσης, από το αίσθημα ζωτικότητας και ευεξίας που αισθάνεσαι στο τέλος ενός γεύματος.

Κώστας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.