Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Σεξουαλικής ταυτότητας συνέχεια

Η ανάρτησή σας σχετικά με τη σεξουαλική ταυτότητα με ανακούφισε πολύ αλλά και με προβλημάτισε. Είμαι 36 ετών και μετά από κάποιους πειραματισμούς στα φοιτητικά μου χρόνια, την τελευταία δεκαετία κατέληξα στην ομοφυλοφιλία. Ζω με τους γονείς μου στην πόλη καταγωγής μου, εργάζομαι σε δημόσια υπηρεσία και όπως καταλαβαίνετε πρέπει να κρύβω από όλους τις σεξουαλικές μου προτιμήσεις. Στην ουσία δεν έχω σεξουαλική ζωή, μόνο κάποιες φορές που κατεβαίνω στην Αθήνα έχω ευκαιριακές επαφές. Αυτό δεν μου αρέσει γιατί δεν είμαι τέτοιος τύπος. Θα ήθελα πλέον να έχω σταθερό σύντροφο. Στο περιβάλλον μου γίνονται συζητήσεις. Έχω πολλούς φίλους και φίλες που δεν γνωρίζουν τίποτα. Κάποιοι έχουν υποψιαστεί τι συμβαίνει και δεν το σχολιάζουν, αλλά κάποιοι άλλοι επιμένουν να μου γνωρίζουν κοπέλες. Οι γονείς μου απορούν που ποτέ δεν τους έχω συστήσει κάποια κοπέλα και λένε πως είναι καιρός να παντρευτώ. Η ζωή μου είναι δύσκολη, έχω συνεχώς άγχος και προβλήματα στον ύπνο.
Π.

Είναι καλό που έχεις τελικά καταλήξει στη σεξουαλική σου προτίμηση, όποια κι αν είναι αυτή, και που δεν χρησιμοποιείς φανταστικές ή πραγματικές σχέσεις με κοπέλες για να την καλύψεις.

Στο περιβάλλον που βρίσκεσαι είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να ζήσεις ελεύθερα με τη σεξουαλική σου προτίμηση. Σίγουρα δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ανακοινώσουμε τη σεξουαλική μας ζωή, όποια κι αν είναι αυτή, στον επαγγελματικό μας χώρο ούτε στους γονείς μας αν αυτοί δεν είναι ιδιαίτερα ανοιχτόμυαλοι. Οι άλλοι μπορεί να έχουν τις προσδοκίες τους για σένα, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό να είσαι ομοφυλόφιλος για να μην τις πραγματοποιήσεις. Αν όμως οι στενοί σου φίλοι δεν γνωρίζουν κάτι τόσο βασικό για σένα, η φιλία στηρίζεται σε ένα μεγάλο ψέμα που υποθέτω πως σε αναγκάζει να λες και πολλά άλλα μικρά ψέματα. Πιστεύω πως στους 2-3 πιο στενούς σου φίλους θα έπρεπε να μιλήσεις ανοιχτά. Αν είναι ανοιχτόμυαλοι και σε αγαπούν πραγματικά πιστεύω πως η φιλία σας δεν θα επηρεαστεί, ούτε θα το συζητήσουν με άλλους. Έτσι θα σου δοθεί μια διέξοδος επικοινωνίας ώστε να μην αντιμετωπίζεις το όλο ζήτημα μόνος, κρυφά και με άγχος.

Συνήθως τα ομοφυλόφιλα άτομα που ζουν σε στενό κοινωνικό κύκλο επιδιώκουν έξω από το περιβάλλον αυτό ευκαιριακές επαφές που τις διατηρούν κρυφές, όπως κάνεις κι εσύ ως τώρα. Λες όμως πως δεν σου αρέσουν οι ευκαιριακές επαφές, ή μπορεί να μην σου αρέσουν πλέον επειδή έχεις περάσει αυτό το στάδιο, και θα ήθελες μια σταθερή ομοφυλοφιλική σχέση. Σε μια επαρχιακή πόλη είναι πολύ δύσκολο να βρεις και να υποστηρίξεις κάτι τέτοιο. Πόσο μάλλον όταν οι γονείς και οι συγγενείς σου κατοικούν στον ίδιο χώρο.

Πώς θα σου φαινόταν να ζήσεις στην Αθήνα; Υπάρχει δυνατότητα να μετατεθείς; Αν θέλεις να ζήσεις ελεύθερος, αυτό μόνο σε μια μεγάλη πόλη μπορεί να γίνει. Καταλαβαίνω πως η ζωή στη γενέτειρά σου σου προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα και γι’ αυτό την έχεις επιλέξει. Με τα δεδομένα όμως που έχεις αυτή τη στιγμή πρέπει να επανεξετάσεις την επιλογή σου. Εξάλλου, ως εργαζόμενος και στην ηλικία που βρίσκεσαι, θα έπρεπε ούτως ή άλλως να αυτονομηθείς και τουλάχιστον να μη μένεις στο ίδιο σπίτι με τους γονείς σου.

Τα πρακτικά θέματα επιλύονται πολύ ευκολότερα όταν υπάρχει το κατάλληλο ψυχοσυναισθηματικό υπόβαθρο. Εσύ πώς αισθάνεσαι για τη σεξουαλική σου προτίμηση;  Μήπως βασανίζεσαι από ενοχές ή υποτιμάς τον εαυτό σου γι’ αυτήν; Θα επαναλάβω και σε σένα αυτό που έγραψα στον φίλο Σ. της προηγούμενης ανάρτησης. Όποια και να είναι η σεξουαλική σου κατεύθυνση, αυτή δεν αλλάζει την αξία σου ως προσωπικότητας. Η ζωή είναι δική σου, πρέπει να δεις το θέμα ψύχραιμα και να διεκδικήσεις τις επιλογές σου, όσο αυτές δεν βλάπτουν ή προσβάλλουν κανέναν άλλον. Οι άλλοι θα σε αντιμετωπίσουν όπως βλέπεις εσύ τον εαυτό σου.

Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.