Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

Εξαφανισμένος μέσα στη σχέση

Θα μου πείτε πως η ιστορία μου έχει να κάνει με άλλον έναν εξαφανισμένο, παρ’ ότι η σχέση ακόμη υφίσταται. Βγήκα από έναν νεανικό γάμο που τον είχα κάνει ως φοιτήτρια, κυριολεκτικά από βλακεία, στα 22 μου. Χώρισα στα 25, και μου χρειάστηκαν περίπου δυο χρόνια να συνέλθω. Στο μεταξύ τέλειωσα τις σπουδές μου και διορίστηκα για ένα χρόνο σε ένα νησί. Εκεί συνδέθηκα με έναν συνάδελφό μου και γρήγορα αρχίσαμε να ζούμε μαζί. Εγώ ήμουν από την αρχή ενθουσιώδης γιατί ήταν η πρώτη μου σχέση μετά το χωρισμό. Εκείνος ήταν από την αρχή κάπως αδιάφορος, έλεγε πως του αρέσω αλλά ποτέ δεν εξέφρασε συναισθήματα. Στο νησί τα νέα άτομα που είναι διορισμένα για 1-2 χρόνια υποφέρουν συνήθως από μοναξιά και νομίζω πως με είδε κυρίως σαν ένα μέσο για να καλύψει τη μοναξιά του και τίποτα περισσότερο. Δεν περνάω καλά στη σχέση αυτή αλλά και δεν μπορώ να χωρίσω, δεν αντέχω να μείνω πάλι μόνη. Εκείνος θα παραμείνει στο νησί άλλον ένα χρόνο και εγώ έχω την ίδια δυνατότητα. Από τη μια θέλω να μείνω και να προσπαθήσω γι’ αυτή τη σχέση κι από την άλλη πιστεύω πως είναι πιο λογικό να φύγω και να δουλέψω κάπου αλλού.
Τ.

Μια σχέση στην οποία δεν δείχνουν και οι δυο παρόμοιο ενδιαφέρον και μάλιστα μετά από τη «δοκιμή» ενός ολόκληρου χρόνου, νομίζω πως δεν δίνει ελπίδες για κάτι πιο ουσιαστικό.
Πολλές σχέσεις βασίζονται στην κάλυψη αμοιβαίων αναγκών και πιστεύω πως η δική σας ανήκει σ’ αυτήν την κατηγορία. Η δική σου ανάγκη ήταν να ξεφύγεις από την άσχημη ψυχολογική κατάσταση που δημιουργήθηκε από το διαζύγιό σου και να καταπολεμήσεις τη μοναξιά σου. Η δική του ανάγκη ήταν να έχει μια όμορφη γυναικεία παρέα για να καταπολεμήσει τη δική του μοναξιά. Δεν είναι κακό δυο άτομα να συνυπάρξουν για κάποιο διάστημα για να καλύψουν αμοιβαία τις ανάγκες τους. Εκείνος όμως φαίνεται συνειδητοποιημένος από την αρχή. Δεν έδειξε ενθουσιασμό ούτε εξέφρασε συναισθήματα και έτσι δεν σου υποσχέθηκε κάτι που δεν τήρησε. Αντίθετα εσύ θέλεις συναίσθημα και ουσιώδη σχέση και σκέφτεσαι να προσπαθήσεις κι άλλο για να μετατρέψεις τη σχέση σας σ’ αυτό που θέλεις.
Εδώ θα αναφέρω άλλη μια φορά την άποψή μου πως οι σχέσεις είναι σαν το γινόμενο… Αν ήταν να αναπτυχθούν συναισθήματα από πλευράς του, αυτό θα είχε ήδη γίνει. Οπότε, οι επιλογές σου είναι οι εξής:
·        Μένεις στο νησί και διατηρείς τη σχέση, χωρίς όμως να προσπαθείς και να προσδοκάς κάτι πιο ουσιαστικό. Αν δεν μπορείς να είσαι μόνη, μπορείς να έχεις μια σχέση, αρκεί να περνάς καλά μέσα σ’ αυτή. Λες πως αυτό δεν συμβαίνει. Οφείλεται άραγε στο ότι δεν προσλαμβάνεις το συναίσθημα και τη σιγουριά που χρειάζεσαι ή υπάρχουν κάποιες συμπεριφορές του φίλου σου που σε ενοχλούν; Αν συμβαίνει το πρώτο, αυτός ο άνθρωπος αυτά μπορεί και θέλει να σου προσφέρει, οπότε ή τα δέχεσαι ή φεύγεις. Αν συμβαίνει το δεύτερο, φεύγεις οπωσδήποτε.
·        Μένεις στο νησί, χωρίζεις και προσπαθείς να μάθεις α ζεις ανεξάρτητη. Δεν σε κρατά κάτι άλλο στον τόπο αυτό; Δεν έχεις αποκτήσει φίλους, δεν έχεις εξοικειωθεί με κάποιους χώρους και με το περιβάλλον της δουλειάς σου; Υπάρχει το πλεονέκτημα πως δεν θα αλλάξεις πάλι περιβάλλον και το μειονέκτημα πως θα βλέπεσαι καθημερινά με έναν άνθρωπο που θα έχεις χωρίσει. Μην ταυτίζεις όμως το άτομο αυτό με το συγκεκριμένο νησί.
·        Φεύγεις για να εργαστείς κάπου αλλού. Κάνεις μια νέα αρχή με όλες της τις δυσκολίες και φροντίζεις να μάθεις να ζεις ανεξάρτητη.
Η γνώμη μου είναι πως το να μάθεις να ζεις ανεξάρτητη θα πρέπει να αποτελέσει βασικό στόχο για σένα. Μπήκες πολύ μικρή σε ένα γάμο, υποθέτω πως δεν πρόλαβες να ζήσεις την ανεξαρτησία, και όταν βγήκες από αυτόν και την άσχημη ψυχολογική κατάσταση που σου δημιούργησε ξαναμπήκες σε συμβίωση. Είναι καιρός να μάθεις να ζεις μόνη και να μην έχεις τόση ανάγκη μια σταθερή σχέση. Αυτό μπορεί να γίνει αν ζήσεις κάποιο διάστημα χωρίς σχέση ή μπορείς να έχεις σχέσεις ευκαιριακές χωρίς να επενδύεις, αν αυτό σε ευχαριστεί.
Κυρίως όμως χρειάζεται να κάνεις δουλειά με τον εαυτό σου. Να βρεις τους λόγους για τους οποίους παντρεύτηκες τόσο μικρή «κυριολεκτικά από βλακεία», δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς σιγουριά, προσπαθείς για ανθρώπους που δεν δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον και δείχνεις κάποιες εξαρτητικές τάσεις. Αν βρεις και εξαλείψεις αυτά τα στοιχεία, θα καταφέρεις να είσαι συναισθηματικά ανεξάρτητη, οπότε να κάνεις και καλύτερες επιλογές συντρόφων στο μέλλον. Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.