Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Σεξουαλική ταυτότητα

Είμαι 20 ετών, φοιτητής σε μια επαρχιακή πόλη. Από μαθητής λυκείου είχα σύντομες σχέσεις με κορίτσια. Ως φοιτητής έκανα επίσης δυο σχέσεις κάπως πιο σοβαρές και όλα ήταν φυσιολογικά. Πρόσφατα άρχισα να κάνω παρέα με δυο αγόρια  από τη σχολή μου που είναι ομοφυλόφιλοι. Είχα κι εγώ μια επαφή με τον έναν από αυτούς. Μου άρεσε πολύ, δεν είχα αισθανθεί ποτέ έτσι με κοπέλα. Από παλιά μου άρεσε να κοιτώ τα άλλα αγόρια αλλά δεν είχε κάνει κάτι. Τώρα έχω τρομοκρατηθεί γιατί φοβάμαι πως είμαι κι εγώ ομοφυλόφιλος. Βρίσκομαι σε κατάσταση τρομερού άγχους και όλη η ζωή μου έχει καταρρεύσει.
Σ.

Παρότι η απάντησή μου δημοσιεύεται εδώ, τονίζω πως αφορά μόνο ένα άτομο με το ιστορικό και την ηλικία του φίλου Σ. που μας έγραψε. Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και με δεδομένο ότι πράγματι η ζωή ενός ομοφυλόφιλου είναι πιο δύσκολη, αν κάποιος βρίσκεται σε ανάλογο προβληματισμό είναι προτιμότερο να προσφύγει σε κανονική συμβουλευτική διαδικασία.

Το θέμα της σεξουαλικής σου ταυτότητας δεν έχει  διαμορφωθεί ακόμα, ούτε και μια και μοναδική εμπειρία μάς βάζει μια ταμπέλα για όλη μας την υπόλοιπη ζωή. Η ηλικία που βρίσκεσαι είναι μια φάση συγκέντρωσης εμπειριών και αρκετά παιδιά πειραματίζονται σεξουαλικά μέχρι να καταλήξουν.

Όλες οι εκδοχές είναι ανοιχτές. Μπορεί μετά από μερικές ομοφυλοφιλικές εμπειρίες το ενδιαφέρον σου να ατονήσει και να επιστρέψεις στη σεξουαλική κατεύθυνση που είχες ως τώρα. Μπορεί εξάλλου να αποδειχτεί πως ενδιαφέρεσαι και για τα δυο φύλα ή τελικά να καταλήξεις στην ομοφυλοφιλία. Μη χαρακτηρίζεις ακόμη τον εαυτό σου. Είσαι πολύ νέος και έχεις όλο το χρόνο να πειραματιστείς και να καταλήξεις.

Το κοινωνικό στερεότυπο της σεξουαλικής ταυτότητας είναι ακόμη ισχυρό, όσο κι αν τα πράγματα δεν είναι πλέον τόσο «σκληρά» όσο παλιότερα. Η ζωή των ομοφυλόφιλων εξακολουθεί να είναι αρκετά πιο δύσκολη από των ετεροφιλόφιλων και συχνά σε κάποιους επαγγελματικούς και κοινωνικούς χώρους η αξία τους ως ατόμων τείνει ακόμη να αμφισβητείται. Φαίνεται πως είσαι πολύ επηρεασμένος από όλα αυτά όταν δηλώνεις πως η ζωή σου έχει καταρρεύσει. Είναι δικαιολογημένο βέβαια να προβληματίζεσαι, αλλά το άγχος, οι ενοχές και η αυτό-κατηγορία δεν είναι καλοί σύμβουλοι.

Πολλοί νέοι καταπιέζουν την πραγματική σεξουαλική τους προτίμηση προκειμένου να μην έχουν κοινωνικά προβλήματα. Όταν γίνεται κάτι τέτοιο, αργά ή γρήγορα η φύση ζητά τα δικαιώματα της και έτσι τα άτομα ζουν διπλή ζωή και κάνουν συμβατικές σχέσεις ή ακόμη και οικογένειες. Τέτοιες καταστάσεις αποβαίνουν αρνητικές τόσο για το ίδιο το άτομο όσο και για όποιον άλλον εμπλέκεται στη ζωή του.

Θεώρησε τη φάση που περνάς ως μια μεταβατική περίοδο. Ούτε εξετάσεις δίνεις ούτε υπάρχει ημερομηνία μέχρι την οποία πρέπει να αποφασίσεις. Αφού τέθηκε θέμα σεξουαλικής προτίμησης, είναι καλύτερο που προέκυψε τώρα και πειραματίζεσαι παρά να το καταπίεζες και να προέκυπτε σε μεγαλύτερη ηλικία, όταν ίσως θα είχες ήδη κάποια σοβαρή σχέση με κοπέλα ή οικογένεια. Ακολούθησε το ένστικτό σου και πειραματίσου, έτσι ώστε να οδηγηθείς σε μια κατεύθυνση με πλήρη συνείδηση. Όποια και να είναι η κατεύθυνση αυτή, δεν αλλάζει την αξία σου ως προσωπικότητας. Η ζωή είναι δική σου. Δες το θέμα ψύχραιμα και διεκδίκησε ό, τι κι αν αποφασίσεις. Οι άλλοι θα σε αντιμετωπίσουν όπως βλέπεις εσύ τον εαυτό σου.

Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.