Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Ο γιος μου δεν μπορεί να συγκεντρωθεί

Ο γιός μου πηγαίνει στην πρώτη γυμνασίου. Από το δημοτικό κάποιοι δάσκαλοι μας είχαν πει ότι ίσως έχει κάποιο πρόβλημα γιατί δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί και ήταν υπερκινητικός.  Στα ΚΔΑΥ που απευθυνθήκαμε μας είπαν ότι δεν διαπίστωσαν κάτι ανησυχητικό. Όμως οι βαθμοί του στο πρώτο τρίμηνο ήταν πολύ κακοί. Είχε κάτω από τη βάση σε όλα τα δευτερεύοντα, ενώ στα Μαθηματικά είχε 18 και στη Γλώσσα 15. Τον έχουν διώξει από την τάξη αρκετές φορές επειδή κάνει φασαρία, αλλά δεν τον θεωρούν, όπως είπαν, κακό παιδί. Στο σπίτι δεν διαβάζει καθόλου. Μόνο την ώρα που τρώει ανοίγει τα βιβλία του και ό,τι προλάβει. Όταν προσπαθώ εγώ να τον βοηθήσω στα δευτερεύοντα μαθήματα, την ίδια στιγμή τα μαθαίνει αλλά σε λίγο τα έχει ξεχάσει. Ασχολείται πολύ με το ίντερνετ, όπου παίζει δύσκολα παιχνίδια στα οποία τα καταφέρνει και ψάχνει διάφορα περίεργα θέματα, όπως για τους δεινόσαυρους με τους οποίους είναι τρελλαμένος. Αυτά τα θυμάται όλα και μου τα λέει με όλες τις λεπτομέρειες. Τι μπορούμε να κάνουμε;
Σ.

Από αυτά που μου περιγράφεις, το παιδί φαίνεται να έχει βραχυπρόθεσμη και επιλεκτική μνήμη. Κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να διαπιστωθεί  επίσημα με μια εξέταση και δεν αποτελεί αναγνωρισμένη μαθησιακή δυσκολία που θα του εξασφάλιζε και κάποια ειδική μεταχείριση στο σχολείο. Εξάλλου, στα βασικά μαθήματα όπου ακόμη λόγω τάξης δεν χρειάζεται απομνημόνευση, τα καταφέρνει καλά.

Το θέμα της βραχυπρόθεσμης μνήμης μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη βοήθεια ενός εκπαδευτικού ειδικής αγωγής. Θα μπορούσε στο πλαίσιο ιδιαιτέρων μαθημάτων να μάθει κάποιες μεθόδους να ξεπερνά τη δυσκολία αυτή. Το θέμα της επιλεκτικής μνήμης έχει να κάνει με τα ενδιαφέροντά του. Στα θέματα που τον ενδιαφέρουν έχει ικανότητα απομνημόνευσης, αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να περιοριστεί μόνο σ' αυτά.

Ο ίδιος συνειδητοποιεί πως υπάρχει πρόβλημα στη σχολική του επίδοση; Πρέπει να τον βοηθήσετε να πεισθεί, κατά προτίμηση με τη βοήθεια ειδικού, πως το σχολείο έχει κάποιες απαιτήσεις, τόσο μαθησιακές όσο και από πλευράς συμπεριφοράς. Στο σπίτι υπάρχουν σαφή (αλλά ελαστικά) όρια σχετικά με τη συμπεριφορά του; Μήπως στο σπίτι "κάνει ό,τι θέλει" ή του επιβάλλονται πολύ αυστηροί κανόνες; Πώς είναι η σχέση σας μαζί του; Υπάρχει διάλογος; Πολλές φορές κάποια μαθησιακά προβλήματα δημιουργούνται ή επιτείνονται από μια κακή οικογενειακή κατάσταση.

Αυτό που μπορείτε η ίδια να κάνετε για να τον βοηθήσετε στα δευτερεύονται μαθήματα είναι να μάθει να βγάζει περιλήψεις, ώστε να έχει να απομνημονεύσει πολύ λίγα στοιχεία. Μπορείτε επίσης να τον βοηθήσετε να δημιουργήσει ενδιαφέρον για κάποια μαθήματα, αξιοποιώντας τα ενδιαφέροντα που ήδη έχει ή εμπλουτίζοντάς τα με εικόνες και διαγράμματα. Τα τελευταία θα μπορούσε να τα βρει ο ίδιος, με την προτροπή σας, στο διαδίκτυο.

Είναι καλό να μιλήσετε με τους καθηγητές του και να τους καλέσετε να συνεργαστούν για να του δημιουργήσουν κίνητρα ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του. Όταν δούλευα ως καθηγήτρια, ένας μαθητής μου που θεωρείτο από όλους μειωμένης νοημοσύνης αλλά είχε έφεση στον υπολογιστή, είχε βελτιώσει πολύ τη γενική του επίδοση όταν του ανέθεσα να αναζητήσει στοιχεία για το μάθημα στο διαδίκτυο και να κάνει κάποια σχετικά διαγράμματα. Μη ζητήσετε όμως ιδιαίτερη επιείκεια από τους καθηγητές του και αφήστε τον να υποστεί τις συνέπειες της κακής επίδοσης και συμπεριφοράς του.

Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.