Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

Βραδινό

Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον τα άρθρα για το διαιτολόγιο. Αυτό που δεν έχω ξεκαθαρίσει είναι για το βραδινό. Ποιό θα ήταν ένα καλό βραδινό για ένα άτομο της μέσης ηλικίας; Σαν το μεσημεριανό αλλά σε μικρότερη ποσότητα; Άλλοι λένε ένα γιαουρτάκι, φρυγανιές και ένα φρούτο. Καταλαβαίνω πως το βραδινό είναι που παχαίνει, αλλά εγώ έχω περισσότερη όρεξη το βράδυ παρά το μεσημέρι.
Α.

Καλή πρόταση για μακροζωία και υγεία είναι μια διατροφή χαμηλών θερμίδων δια βίου. Αυτό συμβαίνει γιατί ελαττώνοντας την τροφή ελαττώνονται οι καύσεις και τα υποπροϊόντα τους που είναι τοξικά για τον οργανισμό. Επίσης, με μεγαλύτερες ποσότητες τροφής χρειαζόμαστε μεγαλύτερες ποσότητες ενζύμων και άλλων συστατικών που βοηθούν τη διαδικασία  της πέψης και αφομοίωσης και ο οργανισμός βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου για να καλύπτει επαρκώς αυτές τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού. Το κυριότερο όμως, που είναι και μια γνώση της τελευταίας δεκαετίας, είναι ότι οι χαμηλές θερμίδες δημιουργούν στον οργανισμό ισορροπίες και συνθήκες που ξυπνούν και ενεργοποιούν γονίδια που έχουν σχέση με τη μακροζωία.

Διατροφή χαμηλών θερμίδων μπορούμε να επιτύχουμε μειώνοντας αναλογικά τις ποσότητες κάθε γεύματος ή ακολουθώντας διακεκομμένη ολιγοθερμιδική δίαιτα (πχ. κάθε Σαββατοκύριακο) ή αφαιρώντας το βραδινό (δηλαδή τρώμε το συνηθισμένο μας πρωινό και μεσημεριανό και μεταθέτουμε το δείπνο πριν τις 5 μμ., αντικαθιστώντας το όλο ή εν μέρει με κάτι ελαφρότερο, ανάλογα  με την όρεξή μας).

Κάναμε αυτή την εισαγωγή για να δώσουμε σε σας και στους άλλους αναγνώστες μια διαφορετική θεώρηση της προσεκτικής διατροφής και ειδικά του βραδινού, που μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη.
Στην περίπτωσή σας που πεινάτε το βράδυ, μπορείτε να τρώτε μειωμένη ποσότητα του μεσημεριανού σας και όσο το δυνατόν νωρίτερα. Βασική αρχή είναι το δείπνο να μην περιέχει πολλούς υδατάνθρακες (σάκχαρα) στα οποία περιλαμβάνονται και τα αμυλούχα, γιατί μετά το δείπνο δεν υπάρχει συνήθως κινητική δραστηριότητα και αυτά μετατρέπονται σε λίπος. Αν κάποια φορά το δείπνο είναι πλούσιο και σε προχωρημένη βραδινή ώρα, ένας βραδινός περίπατος ή επιστροφή στο σπίτι με τα πόδια βοηθούν.

Γενικά, οι περισσότεροί μας έχουμε συνδέσει την τροφή με συναισθηματικούς παράγοντες. έτσι η αίσθηση της πείνας έχει αλλοιωθεί και τρώμε για διάφορους άλλους λόγους χπ για να χαλαρώσουμε, για να χαϊδέψουμε τον εαυτό μας, επειδή πλήττουμε, για να καταπολεμήσουμε τη μοναξιά κτλ. Ειδικά με ένα πλούσιο βραδινό είναι πιθανό να θέλουμε να ανταμείψουμε τον εαυτό μας για τη δύσκολη μέρα που περάσαμε. Επίσης, αν δεν έχουμε καλή συντροφιά ή ενδιαφέροντα, τα βράδια μας μπορεί αν είναι βαρετά και να θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ενδιαφέρον με την τροφή. Αν καταφέρουμε να αποσυνδέσουμε την τροφή από άλλους παράγοντες και να ξανασυνδεθούμε με την πείνα, ο οργανισμός θα μας οδηγεί από μόνος του πότε και πόσο θα φάμε.

Κώστας-Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.