Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Δουλειά και στερεότυπα

Είμαι 27 ετών, πτυχιούχος πολιτικών επιστημών. Δεν έχω μέχρι στιγμής εργαστεί χρησιμοποιώντας το πτυχίο μου και ασχολήθηκα κυρίως με το οικογενειακό μας κατάστημα στην κωμόπολη καταγωγής μου (τουριστική περιοχή με αρχαιολογικό χώρο). Ως αποτέλεσμα, η οικονομική μου κατάσταση είναι πολύ περιορισμένη και αναγκάζομαι να ζω στο πατρικό μου. Πρόσφατα υπέβαλα χαρτιά για φύλακας αρχαιολογικού χώρου και με πήραν με οκτάμηνη σύμβαση. Δεν έχω πρόβλημα με  τη δουλειά, αν και δεν έχει σχέση με τις σπουδές μου και είναι βασικά χειρωνακτική. Προβληματίζομαι πως έτσι όπως πάει δεν θα χρησιμοποιήσω το πτυχίο μου, οι γνωστοί σχολιάζουν και οι αποδοχές είναι ελάχιστες.

Τ.

Το πρόβλημά σου το έχουν δυστυχώς οι περισσότεροι νέοι της ηλικίας σου. Παίρνουν ένα πανεπιστημιακό πτυχίο και ψάχνουν να βρουν οποιαδήποτε δουλειά για να επιβιώσουν.  Μπορώ να πω πως εσύ είσαι μάλλον από τους τυχερούς, που η οικογένεια έχει μια μικρή επιχείρηση που ως τώρα σε συντήρησε, έστω και με περιορισμένο τρόπο.

Η δουλειά που βρήκες είναι καλή για να σε βγάλει λίγο από την οικογενειακή «αγκαλιά» και να σου δώσει μια στοιχειώδη οικονομική ανεξαρτησία. Καταλαβαίνω πως δεν είναι η δουλειά των ονείρων σου, αλλά είναι η έναρξη της επαγγελματικής σου ζωής. Έτσι πρέπει να τη δεις. Να μερικές αρχές που θα σε βοηθήσουν:

·         Μη απασχολείσαι με τα στερεότυπα των γνωστών σου στην επαρχία. Κοίταξε τι βολεύει εσένα και άσε τον κόσμο να λέει. Δεν είναι εποχές τώρα για τέτοιες … ευαισθησίες! Όταν δουλεύεις στο οικογενειακό κατάστημα δεν σχολιάζουν;

·         Αποσύνδεσε την εργασία από το πτυχίο. Εξάλλου, το πτυχίο σου είναι πολύ ευρύ και δεν έχει συγκεκριμένο επαγγελματικό αντίκρισμα.

·         Έχεις πάθος με τις πολιτικές επιστήμες; Αν όχι, δες το σαν απλώς ως ένα τυπικό προσόν το οποίο σε κάποιες περιπτώσεις εργασίας θα εκτιμάται και σε άλλες όχι

·         Η εργασία του φύλακα δεν είναι μόνιμη. Είναι απλώς ένα πρώτο σκαλοπάτι στην επαγγελματική σου ζωή για να αποκτήσεις γνωριμίες, εμπειρία και χρήματα εκτός οικογένειας

·         Οι αποδοχές είναι ελάχιστες, αλλά αυτό είναι καλύτερο από το τίποτα

·         Μπορείς ταυτόχρονα να βοηθάς και στο μαγαζί
Μην επαναπαύεσαι στον τόπο σου, στη δουλειά του φύλακα και στο μαγαζί, αλλά εξακολούθησε να ψάχνεις

1 σχόλιο:

  1. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας Παντείου Πανεπιστημίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.