Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Οικονομική διαφορά

Είμαι 37 ετών, δικηγόρος, και εργάζομαι σε μια μεγάλη εταιρία, σε μια δουλειά κουραστική αλλά με καλές αποδοχές. Έχω καταφέρει με δάνειο να αγοράσω δικό μου σπίτι που το έκανα πολύ ωραίο. Μπορώ να πω πως η οικονομική κρίση δεν με έχει αναγκάσει να αλλάξω ριζικά τον τρόπο ζωής μου. Τον τελευταίο χρόνο συνδέομαι με έναν άνδρα της ηλικίας μου που η οικονομική του κατάσταση δεν είναι καλή. Εργάζεται σε μια δουλειά που του επιτρέπει να ζει περιορισμένα και επιπλέον έχει να πληρώνει και νοίκι. Εγώ δεν είμαι άνθρωπος που δίνω σημασία στην οικονομική κατάσταση ή στο κοινωνικό-επαγγελματικό status του άλλου. Το άτομο αυτό μου άρεσε ως άνδρας και ως προσωπικότητα και προχώρησα σε σχέση μαζί του.
Το πρόβλημά μας είναι το οικονομικό. Ο φίλος μου δεν δείχνει ανοιχτά να ενοχλείται επειδή έχω μεγαλύτερη οικονομική άνεση, αλλά αρνείται πεισματικά να πληρώσω εγώ κάπου για να περάσουμε καλά. Για παράδειγμα, δεν μπορούμε να βγαίνουμε συχνά γιατί δεν έχει να πληρώνει ακριβώς τα μισά. Τώρα έχει  προκύψει το θέμα των διακοπών. Θέλει να κάνουμε διακοπές σε κάμπινγκ, που είναι φτηνά και εκείνος δεν έχει πρόβλημα με τις συνθήκες, ενώ εμένα αυτό μου φαίνεται αδιανόητο. Πήγαινα σε κάμπινγκ όταν ήμουν φοιτήτρια, αλλά τώρα θέλω πλέον να πηγαίνω κάπου που να είμαι άνετα. Μη νομίσετε πως θέλω πολυτέλειες, θέλω απλώς ένα καλό, καθαρό ξενοδοχείο. Ίσως το θέμα των διακοπών φαίνεται ασήμαντο, αλλά εκφράζει πολύ καθαρά την οικονομική διαφορά μεταξύ μας, που όλο δημιουργεί προβλήματα.
Κ.

Το θέμα της οικονομικής διαφοράς δεν είναι καθόλου ασήμαντο και χρειάζεται προσεκτικό χειρισμό, σε όποιον τομέα κι αν εκφράζεται.
Στα ζευγάρια που έχουν χαράξει κοινή πορεία ζωής και είτε συζούν είτε είναι παντρεμένα, πιστεύω πως δεν πρέπει να μετρά το ποιος προσφέρει τι. Ο καθένας προσφέρει ανάλογα με τις δυνατότητές του και δέχεται ανάλογα με τις ανάγκες του. Σε μια ιδανική κοινωνία η λογική αυτή θα έπρεπε να διέπει όλες τις ανθρώπινες σχέσεις. Δυστυχώς όμως δεν ζούμε σε μια τέτοια κοινωνία, αλλά σε μια κοινωνία που η εκμετάλλευση αποτελεί συνηθισμένο φαινόμενο, σε καιρό μάλιστα  οικονομικής κρίσης.
Αρχικά, η τάση του φίλου σου να μη δέχεται να σε επιβαρύνει οικονομικά είναι θετική και χαρακτηρίζει ένα έντιμο άτομο. Αν όμως φτάνει σε υπερβολές δείχνει κάποιο κόμπλεξ από μέρους του. Για παράδειγμα, αν εσύ θέλεις να βγείτε και εκείνος δεν έχει λεφτά, θα μπορούσες να πεις «Δεν πειράζει, θα κεράσω εγώ σήμερα» και εκείνος κάποιες φορές να το δεχτεί. Αν όμως αυτό γίνεται κατά σύστημα, μπορεί εσύ η ίδια να κάποια στιγμή να το θεωρήσεις ως εκμετάλλευση.  Ίσως όχι τώρα που απ’ ότι καταλαβαίνω η σχέση πάει καλά, αλλά όταν θα περνάτε κάποια κρίση ή αν χωρίσετε.
Εκτός από την ιδεολογία του, είναι πολύ πιθανό να έχει κόμπλεξ απέναντί σου. Έχεις διαπιστώσεις κάτι τέτοιο σε άλλους τομείς; Γιατί αν γενικά αισθάνεται έτσι, αυτό αργά ή γρήγορα θα επηρεάσει τη σχέση σας αρνητικά. Κάνεις πολύ καλά που δεν λαμβάνεις υπόψη στις σχέσεις σου «πρακτικές» παραμέτρους, αλλά πρέπει να είσαι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα που δημιουργούν. Ευτυχώς τα προβλήματα αυτά λύνονται πολύ ευκολότερα από τις ιδεολογικές διαφορές και την έλλειψη συναισθημάτων ή έλξης μεταξύ του ζευγαριού.
Έχετε συζητήσει ανοιχτά το οικονομικό θέμα και τα προβλήματα που αυτό δημιουργεί στη σχέση σας; Είναι καλό να συζητήσετε κάποια στιγμή που δεν θα έχετε να λύσετε κάποιο συγκεκριμένο οικονομικό ζήτημα, να ανταλλάξετε απόψεις και συναισθήματα και να καταλήξετε σε μια κοινή γραμμή.
Για παράδειγμα, σχετικά με τις διακοπές: Μια λύση είναι ο φίλος σου να ξεπεράσει τις αρχές του προκειμένου να περάσεις εσύ καλά και να δεχτεί την επιλογή του ξενοδοχείου, αφήνοντας εσένα να καλύψεις τα περισσότερα έξοδα. Άλλη λύση είναι να πάτε λιγότερες μέρες διακοπές. Αν δεν τα βρείτε, υπάρχει επίσης και η λύση των χωριστών διακοπών. Σε όποια ζευγάρια έχει τύχει να προτείνω κάτι τέτοιο με κοίταξαν περίεργα. Οι χωριστές διακοπές όμως είναι μια επιλογή με την οποία πολλές από τις «καταστροφές» που συμβαίνουν στις σχέσεις αυτή την περίοδο θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Είναι μια λύση αντί να φιλονικήσετε για το πού θα πάτε ή να δημιουργηθούν άσχημες καταστάσεις κατά τη διάρκεια των διακοπών ή ο ένας τουλάχιστον να μην είναι ευχαριστημένος και να γκρινιάζει ή να έχει κατεβασμένα μούτρα εκεί που θα πάτε. Θα μπορούσατε να πάτε λίγες μέρες μαζί κάπου που θα αρέσει και στους δυο και που ο φίλος σου μπορεί να ανταποκριθεί οικονομικά, και τις υπόλοιπες ελεύθερες μέρες σας να πάει ο καθένας μόνος ή με δικούς του φίλους εκεί που θέλει.
Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.