Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Σπούδασα αυτό που ήθελα αλλά...

Ειμαι 31 ετων και τελειωσα το πανεπιστημιο περισυ, Τμημα Μουσικων Σπουδων. Ημουν σε καποιο άλλο τμημα στο πανεπιστημιο και αποφασισα να το παρατησω γιατι δεν μου αρεσε και εδωσα ξανα πανελληνιες στα 25 μου λογω του ότι αγαπω την Μουσικη και ηθελα να ασχοληθω με αυτό. Ομως ετσι που εγιναν τα πραγματα, δεν εχω καμια ευκαιρια να εργαστω ουτε απ ότι φαινεται θα εχω λογω συνθηκων. Οποτε ειμαι σε μεγαλο διλημμα, αν πρεπει να ξανασπουδασω κατι που μου αρεσει «καπως» -που δυστυχως καθολου ορεξη δεν εχω -μηπως βρω δουλεια ετσι ,αλλα το προβλημα είναι ότι δεν θα μπορω να δουλευω λογω προγραμματος σπουδων και οικονομικα  ειμαι σε πολύ κακη κατασταση.
Η άλλη λυση είναι να κανω μια δουλεια-ότι να ναι-που μισω και να καταπιεζομαι αφηνοντας τα παντα στην μοιρα τους χωρις πλανο.Αυτο παλι με δυσκολευει διοτι εργαζομουν στο μαγαζι των γονιων μου από παιδι και εχω δει καλα πως είναι να κανω κατι που δεν μου αρεσει.
Προοπτικη με αυτό που σπουδασα δεν υπαρχει καμια παολυτως και δουλεια που να μουαρεσει δεν μπορω να βρω.Βασικα δεν μπορω να βρω ουτε καν δουλεια που ΔΕΝ μου αρεσει.Υπαρχει περιστωση να βρω μια λυση?Δεν μου αρεσει να μην εχω πλανο.Σκεφτομαι τοσο καιρο πολλα πραγματα,που εχω αποπροσανατολιστει εντελως και  δεν εχω καταφερει να βρω καμια  ακρη .
Ε
Έκανες πολύ καλά που σπούδασες αυτό που ήθελες. Στην εποχή της οικονομικής και εργασιακής ανασφάλειας που ζούμε, δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις για το μέλλον των διαφόρων επαγγελμάτων. Το μόνο που μπορεί να μας αυξήσει τις πιθανότητες να σταδιοδρομήσουμε είναι να επιλέξουμε τον τομέα που μας ταιριάζει. Έτσι, θα τον αντιμετωπίσουμε με ενθουσιασμό, θα γίνουμε πολύ καλοί σ’ αυτόν και θα αυξήσουμε τις πιθανότητες να κερδίσουμε τη ζωή μας απ’ αυτόν. Πιστεύω ακράδαντα πως αν το άτομο ασχοληθεί σοβαρά με τον τομέα που αποτελεί «όνειρο ζωής» γι αυτόν, κάποια στιγμή θα έχει και την ανάλογη επαγγελματική-οικονομική απόδοση. Επιπλέον, θα έχει και την ψυχολογική του ισορροπία.
Όλοι οι νέοι που σήμερα τελειώνουν τις σπουδές τους δυστυχώς «περιπλανιούνται» επαγγελματικά για μερικά χρόνια. Τέλειωσες μόλις πέρυσι! Το γεγονός πως είσαι 31 και πως άφησες μια άλλη σχολή για τη Μουσική σε αγχώνει περισσότερο από κάποιον άλλο απόφοιτο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η αγορά εργασίας θα σου φερθεί με τρόπο πιο ευνοϊκό σε σχέση με τους άλλους νέους αποφοίτους.
Η συμβουλή μου είναι προς το παρόν να προσπαθήσεις να συνδυάσεις λίγη Μουσική με κάποια δουλειά που θα σου παρέχει τα στοιχειώδη προς το ζην. Καταλαβαίνω πως δεν έχεις διάθεση για άλλες σπουδές, οι οποίες εξάλλου δεν σημαίνει πως θα σου εξασφαλίσουν άμεσα δουλειά. Οπότε φρόντισε να βρεις μια άσχετη προς τη Μουσική εργασία και ταυτόχρονα να ασχολείσαι όσο μπορείς με τη Μουσική. Μπορείς να στοχεύσεις σε διορισμό ως καθηγητής Μουσικής ή σε ωρομίσθια προς το παρόν θέση, να διδάσκεις σε κάποιο Ωδείο ή σε ιδιαίτερα μαθήματα μουσικής (αν γνωρίζεις επιπλέον καλά και κάποιο όργανο) ή να κάνεις κάποιες εμφανίσεις ως μουσικός (αν είσαι σολίστας).

 Όσο κι αν είναι περιορισμένες, οι δραστηριότητες αυτές θα σου δώσουν μια minimum επαφή με αυτό που σου αρέσει και θα προετοιμάσουν το έδαφος για πιο μόνιμες εργασίες στον τομέα της Μουσικής. ‘Ετσι, η δουλειά σε ένα άσχετο αντικείμενο θα σου φανεί πιο υποφερτή. Δυστυχώς, σε τέτοιες συνθήκες πλέον ζούμε και σ’ αυτές πρέπει να προσαρμοστούμε… 

1 σχόλιο:

  1. Ξε χασα μονο να σημειωσω οτι σκεφτομουν μηπως ξανασπουδασω κατι παραιατρικο διοτι εχω αρκετο ενδιαφερον και για την Ιατρικη αλλα οπως σας ειπα,δυστυχως δεν ερω αν εχω την ορεξη αλλα και την οικονομικη δυνατοτητα οποτε φανταζομαι οτι ειναι πιο σοφο να μην το κανω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.