Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Η σύζυγος άλλαξε

Πριν 8 μήνες πέθανε ο πατέρας της γυναίκας μου με την οποία είχαμε μια υπέροχη σχέση. Από τότε και για τους επόμενους 3,5 μήνες μου φερόταν με τον καλύτερο τρόπο, σαν να είχε καταλάβει ότι τους ανθρώπους δεν τους έχουμε για πάντα και πρέπει την αγάπη μας να τους την δείχνουμε καθημερινά.
Μετά τους επόμενους 3,5 μήνες η συμπεριφορά της άλλαξε δραματικά . Έκλαιγε χωρίς να ξέρει γιατί κλαίει , δεν έτρωγε , συμπεριφερόταν βίαια στο παιδι μας ,το όποιο το λατρεύει. Την συμβούλεψα να πάει σε ένα ψυχολόγο ή ψυχίατρο να την δει και ήταν αρνητική. Ευτυχώς ,όταν ενημέρωσα την μητέρα της για το πρόβλημα της ,την έπεισε να πάει σε ψυχίατρο και από τότε την παρακολουθεί 2 φορές την εβδομάδα .Μου έχει πει ότι δεν της έχει δώσει φάρμακα αλλά κάνουν μόνο ψυχοθεραπεία.
Από τότε που ξεκίνησε να πηγαίνει στην ψυχίατρο , άρχισε να μεταμορφώνετε σε άλλον άνθρωπο. Από την μια σταμάτησε να κλαίει ,ξεκίνησε να τρώει ,φέρεται στο παιδί πολύ καλά ,προσέχει την εμφάνιση της , είναι κοινωνική, αλλά από την άλλη, όλη μέρα είναι στο facebook , ξοδεύει  ασυλλόγιστα χρήματα ,έχει βγάλει πολύ θυμό σε ανθρώπους που την αγαπούν χωρίς να φταίνε. Τον μεγαλύτερο θυμό τον έχει βγάλει σε μένα. Έχει γίνει πάρα πολύ ψυχρή απέναντι μου , σταμάτησε να λογαριάζει την γνώμη μου, σταμάτησε να με φιλάει, με έχει βάλει να κοιμάμαι στον καναπέ και πριν από λίγες μέρες μου είπε να πάω για 15-20 ημέρες να μείνω στην μητέρα μου για να σκεφτούμε και οι 2 την σχέση μας. Μου καταλογίζει ευθύνες και με κατηγορεί για πράγματα τα οποία δεν ισχύουν και είναι υπερβολικά. Επίσης μου είπε ότι εγώ πρέπει να είμαι τρελός και ότι δεν ξέρω τι λέω.
Την γυναίκα μου την αγαπώ και λατρεύω την οικογένεια μου, σας παρακαλώ πείτε μου την γνώμη σας για ότι σας έχω περιγράψει και εάν μπορείτε συμβουλέψτε με για το πώς να τις φέρομαι έτσι ώστε να μην είναι συνεχεία εκνευρισμένη μαζί μου.

Μ.

 

Για τη γυναίκα σου ο χαμός του πατέρα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα που πυροδότησε μια γενικότερη κρίση ζωής. Το γεγονός πως εμέσως μετά το θάνατο δεν είχε άσχημες εκδηλώσεις δικαιολογείται. Πολλές φορές, όταν ένα συμβάν είναι πολύ τραυματικό, ο ψυχοσωματικός μας οργανισμός δεν αντιδρά αμέσως, από άμυνα επιβίωσης. Αυτό ονομάζεται «πάγωμα συναισθημάτων» και αν δεν επιλυθεί είναι πολύ επικίνδυνο.

Ευτυχώς, σε μερικούς μήνες η σύζυγός σου τελικά αντέδρασε, όσο κι αν αυτό αναστάτωσε τη ζωή σας. Άρχισε άσχημη και αυτοκαταστροφική συμπεριφορά και πολύ καλά έκανε που κατέφυγε σε ψυχοθεραπεία. Όταν κάποιος ξεκινά σοβαρή δουλειά με τον εαυτό του, σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζονται στην αρχή έντονες αντιδράσεις, μέχρι το άτομο να ισορροπήσει σε μια νέα κατάσταση. Επίσης όλες οι σχέσεις του επανεξετάζονται και επανατοποθετούνται. Η σύζυγός σου όμως από τη μια βελτιώθηκε, όσον αφορά την ίδια και το παιδί, και από την άλλη έχει φτάσει σε άκρα όσον αφορά το οικονομικό και τις σχέσεις με αγαπημένους ανθρώπους και κυρίως με σένα. Για ποια πράγματα σε κατηγορεί; Είχατε προβλήματα πριν; Είχε εκείνη κάποια παράπονα ή απωθημένα από τη σχέση; Τη θεωρούσε τόσο ιδανική όσο κι εσύ;

Πιθανές εξηγήσεις είναι πως ξεσπούν απωθημένα από τη σχέση σας, θρηνεί ακόμα για τον πατέρα της, έχει κάποιο προσωπικό πρόβλημα που πυροδοτήθηκε, μπορεί να εμφανίστηκε κάποιος άλλος στη ζωή της κτλ. Δεν γνωρίζω τη ζωή σας κι έτσι δεν μπορώ να κρίνω.

Πόσον καιρό διατηρείται η κατάσταση αυτή; Αν υπολογίζω σωστά, έχουν περάσει περίπου 4 μήνες κακής σχέσης μεταξύ σας.  Μίλησέ της ήρεμα και σοβαρά πως δεν αντέχεις την κατάσταση αυτή και ρώτησέ την γιατί θέλει να βάλετε τη σχέση σας υπό εξέταση. Αν όμως ο ένας από τους δυο θέλει για τους δικούς του λόγους να επανεξετάσει τη σχέση, ο άλλος πρέπει να το σεβαστεί, έστω κι αν αδικείται. Δέξου τη δοκιμαστική απομάκρυνση, είναι εξάλλου καλύτερη από τις συνεχείς τριβές. Ζήτησέ της όμως ένα χρονικό ορίζοντα για να αποφασίσει, γιατί δεν μπορείτε να παραμείνετε έτσι επ’ άπειρον. Δήλωσέ της την αγάπη σου και τη διάθεση να επιλύσετε τα όποια προβλήματά σας και ας απομακρυνθείτε για λίγο. Αυτό δεν σημαίνει πως εκείνη θα σε διώξει από το σπιτι σας, αν δεν συμφωνείς. Λογικά φεύγει αυτός που επιθυμεί την απομάκρυνση…

Μπορείς να της προτείνεις κάποιες κοινές συνεδρίες με την ψυχίατρό της, πράγμα που γίνεται αν το θέλει εκείνη ως πελάτισσα. Μπορεί έτσι να ξεκαθαρίσει το τοπίο μεταξύ σας και να βοηθηθείτε στην προσωρινή σας απομάκρυνση και στο πώς θα διαχειριστείτε το παιδί σας κατά τη διάρκειά της.

Οι συμβουλες μου αυτές δίνονται με κάποια επιφύλαξη, γιατί δεν γνωρίζω λεπτομέρειες για τη ζωή σας. Αν η σύζυγος ή η ψυχίατρός της δεν δεχτούν τις κοινές συνεδρίες, θα ήταν καλό να κάνεις εσύ ο ίδιος μερικές επισκέψεις σε ψυχολόγο για να σε καθοδηγήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια πώς να φερθείς στην παρούσα κατάσταση και πώς να προστατέψεις το παιδί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.