Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Το "κακό παιδί"

Είμαι 43 χρονών και έχω μια κόρη 16 χρονών και ένα γιό 14.Οι σχέσεις με την κόρη μου είναι πολύ καλύτερες απ ότι με το γιο μου.Έχουν πέσει οι επιδώσεις του στο σχολείο,δεν θέλει να μου γνωρίσει τους φίλους του,δεν ξέρω που πηγαίνει όταν βγαίνει τα απογεύματα(γιατί αλλού είναι και αλλού μου λέει οτι είναι).Αντιμιλάει,δεν σέβεται την οικογένειά του ενώ στον υπόλοιπο κόσμο είναι τυπικότατος και μου λένε ότι υπερβάλω όταν τους λέω για τις ανησυχίες μου.Εχει κόψει τα μαλλιά του πολύ κοντά ενώ εμείς είχαμε αντιρήσεις.Βέβαια πολύ κοντά τα έχει και ο άντρας μου.Και πριν λίγες μέρες που πήγε στο χωριό με την κόρη μου ,πήγε μόνος του και αγόρασε μπύρες να πιεί.Όταν του είπε η μάνα μου γιατί το έκανε και αν κάνει το ίδιο και στην Αθήνα που μένουμε είπε οτι το κάνει κρυφά.Εγώ δεν έχω αντιληφθεί κάτι γιατί μπύρες δεν παίρνουμε ποτέ.
Ο άντρας μου είναι ιδιωτικός υπάλληλος  και δουλεύει πολλές ώρες ενώ εγώ είμαι άνεργη.Είμαστε πολύ αγαπημένοι με τον άντρα μου και δεν αντιμετωπιζουμε κανένα προβλημα.Το μοναδικό μας προβλημα ειναι η συμπεριφορά του γιού μας.Ειμαστε και δυο  νευρικοί και θέλουμε να τηρούνται οι κανόνες που υπάρχουν στο σπίτι μας.


Εμένα με έχει κουράσει ψυχολογικά όλη αυτή η κατασταση,είναι στιγμές που θέλω να παραίτηθω απο όλα,που θέλω να τον αγνοήσω,άλλοτε τσακωνόμαστε πολύ άσχημα .Έχω απογοητευτεί.Δεν ξέρω τι να κάνω.Τον έχω πάρει και με το καλό και με το άγριο.Αυτός κάνει ότι θέλει.Αν μπορούσατε να με συμβουλέψετε για το τι πρέπει να κάνω θα σας ήμουν υπόχρεη.
M 



Ένα "κακό" παιδί εκφράζει μια δυσλειτουργία της οικογένειας. Και στο επιχείρημα "γιατί η κόρη δεν βγάζει προβλήματα;" θα σας απαντήσω πως κάθε παιδί είναι ένα διαφορετικό υλικό, οπότε κάτω από τις ίδιες συνθήκες έχει διαφορετικό τρόπο αντίδρασης. Επίσης, όταν ένα παιδί πάρει το ρόλο του "κακού" στην οικογένεια, κάνει ό,τι μπορεί για να τον επιβεβαιώσει....

Ίσως σας ξαφνιάζουν οι απόψεις μου, αλλά αυτό που θέλω να τονίσω είναι πως στην οικογένειά σας, που φαινεται να λειτουργεί ομαλά, κάτι έχει στραβώσει σε σχέση με το συγκεκριμένο παιδί.

Υπάρχει επικοινωνία με το παιδί; Συζητάτε χωρις τον μαλώνετε; Του δείχνετε την αγάπη σας; τον αποδέχεστε; μήπως η νευρικότητα που αναφέρετε πως έχετε είναι υπερβολική; μήπως είστε τελειομανείς; οι κανόνες της οικογένειας έχουν συζητηθεί και εξηγηθεί στα παιδιά;

Ας πάρουμε τα παραπτώματα στα οποία αναφέρεστε.
- η σχολική επίδοση έπεσε. Συζητήστε ήρεμα μαζί του το γιατί. Αν χρειάζεται κάποιο φροντιστήριο, φροντίστε να του το παρέχετε. Αν απλώς δεν μελετά αρκετά, εκφράστε την ανησυχία σας για το μέλλον του και αφηστε τον να υποστεί τις συνέπειες των πράξεών του πχ να μείνει μετεξεταστέος και να περάσει τις διακοπές του διαβάζοντας. Μόνο έτσι θα μάθει.
- αντιμιλάει και δεν σέβεται. Εσείς τον σέβεστε; αν ναι κι εκείνος δεν το ανταποδίδει, τότε πρέπει να επιβάλετε κάποια τιμωρία. Κάποια στιγμή που θα είστε ήρεμοι μιλήστε του για το παράπονό σας και συμφωνήστε μαζί μια ποινή Πχ. αν βρίσει μέσα στο σπίτι, θα στερηθεί το εβδομαδιαίο του χαρτζιλίκι.
- εμφάνιση. Εδώ τα πράγματα είναι πιο σαφή: αφήστε το παιδί να κουρεύεται και ντύνεται όπως θέλει! τι θα πάθει; η εκκεντρική εμφάνιση του εφήβου αποτελεί μια προσπάθεια να προσελκύσει την προσοχή, να γίνει αναγνωρίσιμος και αποδεκτός από την ομάδα των συνομιλίκων του. Δώστε του την αγάπη, την προσοχή και την αποδοχή που χρειάζεται και μην ασχολείστε με την εμφάνιση. Μπορείτε να εκφράσετε σοβαρά την άποψή σας (μια φορά!) αλλά να του πείτε πως θα αποφασίσει μόνος του. Θα δείτε πως κάθε τρέλλα του νεαρού θα κάνει τον κύκλο της και θα περάσει
- μπύρες. Η πλειονότητα των εφήβων δοκιμάζουν ποτό και τσιγάρο, κάποιοι και χασίς. Το θέμα είναι να μην κολλήσουν εκεί. Κι αυτό εξαρτάται από το ψυχολογικό υπόβαθρο του παιδιού, την ισρροπία και την αγάπη που το περιβάλλει. Μπορείτε βέβαια να επιβάλετε περιορισμούς και τιμωρίες, όπως και στην περίπωση (2)

Σε κάθε περίπτωση, το παιδί θελει αγάπη και όρια ταυτόχρονα. Αποδεχτείτε το, συζητήστε μαζί του και ξεπεράσετε το "τι θα πει ο κόσμος" για το παιδί σας. Φροντίστε να κάνετε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες ως οικογένεια και καθιερώστε οικογενειακές συζητήσεις για να λαμβάνετε τις αποφάσεις σας. Ειδικά να ασχοληθεί ο πατέρας του μαζι του πχ με αθλητικές δραστηριότητες για να νιώσει το παιδί πως ο πατέρας ενδιαφέρεται γι αυτό και για να αποκτήσει ανδρικό πρότυπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.