Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Εφηβικά προβλήματα


συγνωμη για την ενοχληση με εστειλε μια φιλη μου και μου ειπε πως μπορω να σας μιλησω για καποια προσωπικα θεματα που με απασχολουν. Εδω και 3 συνεχομενα καλοκαιρια εχω πεσει σε βαρυα καταθλιψη, το ξερω γιατι εψαξα πολλες φορες τι με κανει να νιωθω τοσο ασχημα. Το καλοκαιρι του 2012 αρχισαν ολα οταν τελειωνα το γυμνασιο και στο σχολειο μας καθε χρονο κανουμε μια μεγαλη γιορτι και στο τελος οποια παιδια τραγουδανε η παιζουν καποιο οργανο ανεβαιναν στην σκηνη και ετσι 'εκλειναν' την γιορτι. Τελος παντων για να μην τα πολυλογο μας προτεινε η δασκαλα της μουσικης μου να τραγουδησω εγω και η φιλη μου. Και μετα απο μια-δυο μερες μας το ακυρωσε.. με πειραξε λιγο αλλα ειπα καλα δεν νομιζω να το εκανε επιτηδες γιατι ειπε πως θα τραγουδησουν μονο τα αγορια γιατι εχουνε γκρουπακι. Στο τελος αρχιζει η γιορτι και βλεπω ολα τα παιδια που τραγουδανε, στην σκηνη. Δυο κοριτσια αρχισαν να τραγουδανε το τραγουδι που θα ελεγα εγω και η φιλη μου... οταν τελειωσε το σχολειο η 'κολλητη' μου απομακρυνθηκε απο εμενα και εχασα επαφες και για ολο το καλοκαιρι δεν βγηκα απο το σπιτι... μετα αρχισαν παλι τα σχολεια και εκανα παρεα με αλλα παιδια.. το καλοκαιρι ηταν ετσι και ετσι, γεματο καυγαδες με φιλους και απο την αλλη χωρισαν οι γονεις μου και εφυγε ο πατερας μου απο το σπιτι. Το χειροτερο ηταν οτι ερχοταν καθε φορα και χτυπουσε το κουδουνι ζητωντας ειτε λιγο φαγητο, η λεφτα. Το ιδιο εγινα και φετος με το που εκλεισαν τα σχολεια η φιλη μου με παρατησε για το αγορι της και εμεινα παλι μονη... 
Ε.
Αναφέρεις κάποια προβλήματα που είναι συνηθισμένα στην εφηβική ζωή και θα πρέπει να μάθεις να τα διαχειρίζεσαι. Μόνο το πρόβλημα με τους γονείς σου είναι πραγματικά τραυματικό….
Ας τα πάρουμε από την αρχή:
1.   Το θέμα με τη χορωδία. Ήταν πραγματικά άσχημο αυτό που έγινε και η καθηγήτριά σου δεν φέρθηκε σωστά. Θα έπρεπε εσύ και η φίλη σου να την πλησιάσετε μετά τη γιορτή και πολύ ευγενικά να τη ρωτήσετε τι συνέβη. Να της εκφράσετε πώς νιώσατε και να ρωτήσετε αν φταίξατε σε κάτι. Πιστεύω πως θα είχε τη στοιχειώδη παιδαγωγική στάση να σας εξηγήσει τι έγινε και να ζητήσει συγνώμη για το ότι δεν σας ενημέρωσε για την αλλαγή. Μπορεί ένας καθηγητής να κάνει μια παράλειψη ή να φερθεί λάθος, αλλά ο μαθητής έχει δικαίωμα και υποχρέωση απέναντι στον εαυτό του να διεκδικήσει ευγενικά το δίκιο του.
2.   Η κολλητή απομακρύνθηκε και έγιναν καυγάδες με φίλους. Αυτά συμβαίνουν στις μαθητικές παρέες και δεν έγινε καμιά καταστροφή. Όσο κι αν μας στεναχωρούν, μας κάνουν πιο ώριμους ώστε να επιλέγουμε καλύτερες παρέες στο μέλλον. Για να πάρει κάποιος τον τίτλο του κολλητού ή του φίλου πρέπει να το αποδείξει σε βάθος χρόνου
3.   Η φίλη βρήκε αγόρι και απομακρύνθηκε. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει με πολλά νέα παιδιά, ειδικά κορίτσια. Όταν ερωτευτούν δικαιολογείται βέβαια μια αρχική υπερ-απασχόληση με τη σχέση τους, αλλά σε λίγο καιρό θα πρέπει να ξαναβάλουν τους φίλους τους στη ζωή τους όπως πριν. Αν δεν το κάνουν, δεν αξίζουν τη φιλία μας, ούτε βέβαια να κλάψουν στην αγκαλιά μας όταν ξαναμείνουν μόνοι. Καλό είναι να μιλήσεις στη φίλη σου και να της πεις πώς νιώθεις
4.   Ο χωρισμός των γονιών δεν είναι εύκολο πράγμα για ένα παιδί. Υπάρχουν όμως χωρισμοί και χωρισμοί… Αν ο χωρισμός γίνει πολιτισμένα και οι γονείς συνεργάζονται μεταξύ τους για τα παιδιά, τότε το θέμα ξεπερνιέται. Αν όμως γίνονται έκτροπα σαν αυτά που περιγράφεις, έχεις απόλυτο δίκιο να νιώθεις άσχημα. Μίλησε στους γονείς σου γι αυτό. Πες τους πόσο σε πειράζει η κατάσταση και να λύσουν αξιοπρεπώς τις διαφορές τους. Αν δεν σε ακούσουν μπορείς να μιλήσεις σε κάποιο συγγενικό άτομο εμπιστοσύνης (γιαγιά, θείος κτλ) που θα μπορούσε να τους νουθετήσει.


Όπως κι αν έχει η κατάσταση, φρόντισε σιγά-σιγά να εμπιστευτείς τον εαυτό σου, να έχεις τη δική σου ζωή και να θέσεις στόχους για το μέλλον. Πηγαίνεις πλέον στο λύκειο. Ποιοί είναι οι στόχοι σου; Έχεις αποφασίσει τι θα σπουδάσεις; Μελετάς γι αυτό; Έχεις βρει άλλους φίλους, κάποιο φλερτ; Κοινωνικοποιήσου χωρίς να εξαρτάσαι και είμαι σίγουρη πως σιγά-σιγά θα διαμορφώσεις την κατάλληλη παρέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.