Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Τα στερεότυπα

Ειμαι 39 ετών και παντρεύτηκα πριν 3 μήνες με τον άντρα με τον οποίον είμαι εδώ και 7 χρόνια με πολλούς χωρισμούς και επανασυνδέσεις. Είμαστε και οι δυο εργαζόμενοι. Προέρχομαι από μια οικογένεια της επαρχίας εύπορη και γνωστή. Αυτός προέρχεται από την ίδια πόλη αλλά απο μία πολύ φτωχή οικογένεια και κοινωνικά πολύ κατώτερη.

Οι γονείς μου ποτέ δεν τον ήθελαν γιατί δεν τους αρέσει η κοινωνικοοικονομική του τάξη και το ότι δεν είναι καθόλου φιλόδοξος. Ακριβώς τα ίδια στοιχεία είναι που δεν μου αρέσουν κι εμένα αλλά από την άλλη είναι συναισθηματικά σταθερός, ώριμος, με συμβουλεύει σωστά, πιστός και μπορώ να βασιστώ πάνω του.

Όταν τον γνώρισα τον βρήκα λαικο κι επειδή έχουμε έντονη σεξουαλική χημεία ξεκίνησα μαζί του λέγοντας στον εαυτό μου ότι θα τον χρησιμοποήσω για σεξ μέχρι να βαρεθώ και μετά θα βρω κάποιον πιο κοντά σ´ αυτό που θέλω αλλά τελικά κόλλησα. Παρόλο που τη σχέση μας ποτέ δεν θα την χαρακτήριζα ως χαρούμενη ή ομαλή γιατί μονίμως είμαστε τσακωμένοι, κάθε φορά που τον χώριζα ξαναγύριζα.

Έχω μεγαλύτερα αδέρφια τα οποία πάντα με υποτιμούσαν και οι γονείς μου δίναν πρωτοβουλία μόνο σ αυτά, με αποτέλεσμα να  έχω τρομερή ανασφάλεια και καθόλου αυτοπεποίθηση παρόλο που συν όλα τα άλλα είμαι πολύ εμφανίσιμη, κοινωνική και με χαρακτηρίζουν χαρισματική.

Τον άντρα μου δεν ήθελα να τον παντρευτώ αλλά με πίεσε πολύ "ή παντρευόμαστε ή φεύγω" και δεν είχα τα κότσια να μείνω μόνη, ειδικά στην ηλικία που είμαι και βλέποντας τι άντρες κυκλοφορούν έξω. Το πρόβλημα είναι ότι μονίμως τον υποτιμάω, δεν τον θαυμάζω, τον εκτιμώ όμως και τον βλέπω ερωτικά. Μονίμως όμως κάτι μου λείπει και στεναχωριέμαι και κλαίω γιατι ξέρω ότι άξιζα κάτι πολύ καλύτερο.

Δ

 

Το πώς ξεκίνησες με τον άντρα σου δεν έχει καμιά σημασία. Αυτό που μετρά είναι πως η σχέση σας κράτησε 7 χρόνια και πως μαζί του έχεις κάποια κοινά, δηλ τη σεξουαλική έλξη, την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση.

Αυτό που σας χωρίζει είναι το πως τον βρίσκεις λαικό, τον υποτιμάς και δεν τον θαυμάζεις. Πιο πολύ από όλα αυτά σε επηρεάζουν τα κοινωνικά στερεότυπα, με κύριους φορείς την οικογένειά σου, στερεότυπα τα οποία έχεις υιοθετήσει σχετικά με τον άντρα που θα σου ταίριαζε: υποθέτω πως θα έπρεπε να είναι από καλή και εύπορη οικογένεια, πολύ μορφωμένος και άντρας καριέρας.

Είναι φυσικό, αφού μέσα σου εξ αρχής υπήρχαν για τον άντρα σου δυο έντονες αντίρροπες τάσεις, να υπάρχουν τσακωμοί και επανασυνδέσεις.

Σε τέτοια περίπτωση το λογικό είναι να μην προχωρήσουμε σε γάμο αν δεν ξεκαθαρίσουμε. Και δεν ξεκαθάρισες επί 7 χρόνια! Ο άνθρωπος δικαίως σε πίεσε να πάρεις μια απόφαση. Μετά από τόσα χρόνια σχέσης, ένα ζευγάρι πρέπει να ξεκαθαρίσει τους στόχους του και αν ο ένας αναβάλλει το ξεκαθάρισμα αυτό, ο άλλος δικαίως φέρνει το θέμα στο προσκήνιο.

Εδώ ξανάρχονται τα κοινωνικά στερεότυπα: Μια γυναίκα (παρότι με πολλά προσόντα και χαρισματική) πρέπει να παντρευτεί πριν φτάσει τα 40 γιατί εκεί μειώνεται η «ανταλλακτική» της αξία (σαν να ήμασταν οι γυναίκες προϊόντα με ημερομηνία λήξης!) Και βρίσκεσαι παντρεμένη χωρίς την ολόψυχη επιθυμία σου. Μεγάλο λάθος να προχωρήσουμε σε επόμενο στάδιο σχέσης αν δεν είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι από το προηγούμενο…

Στην παρούσα φάση, αυτό που έχω να σου πω είναι να ξεκαθαρίσεις στη ζωή σου και στη σχέση σου τι είναι στερεότυπο και τι πραγματική αξία. Να αγνοήσεις τα πρώτα και να ακολουθήσεις τα δεύτερα.

Καλύπτεσαι πνευματικά από το σύζυγό σου; Αν ναι, άσε τους άλλους να λένε. Αν όχι, δες πόσο σημαντικός είναι ο τομέας αυτός στη ζωή σου σε σχέση με τους υπόλοιπους. Η απόφαση δεν θα πρέπει να είναι συμβιβασμός αλλά πραγματική επιλογή. Αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε να το είχες κάνει πολύ νωρίτερα, κατά προτίμηση με τη βοήθεια ψυχολόγου. Μπορώ να υποθέσω πως θέλησες να τηρήσεις τα κοινωνικά-οικογενειακά σου στερεότυπα για να κερδίσεις την αποδοχή της οικογένειάς σου, και αυτό είναι μείζoν θέμα σου που πρέπει να επιλυθεί.

Προτείνω να ενταχτείς άμεσα σε διαδικασία προσωπικής ανάπτυξης και (προς Θεού) μην προχωρήσεις σε παιδί πριν ξεκαθαρίσεις τι θα κάνεις με τον άντρα σου.

 

 

1 σχόλιο:

  1. Τον εκτιμάς ως άνθρωπο και τον υποτιμάς ως μόρφωση και κοινωνικό πλαίσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.