Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Πώς θα αλλάξω τη συμπεριφορά μου;

Εχω μια σχεση με εναν ανθρωπο που εχει δωσει και την ψυχη του για μενα και δεν θελω εξαιτίας του προβλήματος μου να τον χάσω.  Το πρόβλημα μου είναι η συμπεριφορά μου!Δεν προσέχω τις περισσότερες φορές και εξοργιζω τον σύντροφό μου και αυτό μας  οδηγει σε τσακωμο. Και οταν γινεται αυτο βγαινω εκτος ελεγχου.Έχω υποσχεθεί πολλές φορές ότι θα αλλάξω.  Κάνω προσπάθειες για να αλλάξω όμως δεν τα καταφέρνω.  Θέλω τόσο πολύ να τα καταφέρω αλλά δεν ξέρω για ποιο λόγο στον τσακωμο πάνω δεν μπορώ να συγκρατηθω.  Θέλω πάρα πολύ να το αλλάξω αυτο!  Γιατί με αυτόν τον άνθρωπο έχω περάσει πολλά.  Είναι τα πάντα για μένα.  Και δεν θέλω να τον χάσω. ! Υπαρχει θεληση για αλλαγη αλλα καθε φορα που λεω οτι θα τα καταφερω κατι παει στραβα.Θέλω να μου πείτε κάτι που θα με βοηθήσει στο να το ξεπεράσω και να μου πείτε που μπορεί να οφείλεται αυτή η συμπεριφορά!

Κ.

Η άσχημη συμπεριφορά έχει να κάνει συνήθως με άγχη, φόβους  και ανασφάλειες που εκφράζονται με τον τρόπο αυτό. Είναι δηλαδή κυρίως θέμα προσωπικής ανάπτυξης, κατά πόσο έχει το άτομο επιλύσει κάποια προσωπικά του προβλήματα και έχει φτάσει σε μια εσωτερική ισορροπία. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση του ατόμου μπορεί να το κάνει υπερβολικά εύθικτο και επιθετικό. Κάποιες κακές εμπειρίες ή μισοτελειωμένες υποθέσεις του παρελθόντος επίσης, τις οποίες το άτομο δεν έχει επεξεργαστεί και ξεπεράσει.
Συμμετέχουν ωστόσο και άλλοι παράγοντες:
·       Υπάρχουν γενικά άνθρωποι από ιδιοσυγκρασία πιο ευερέθιστοι από το μέσο όρο, οπότε χρειάζονται μεγαλύτερη προσπάθεια για να φέρονται καλά.
·       Μεγάλο ρόλο παίζουν και τα πρότυπα μέσα στην οικογένεια όπου μεγάλωσε το άτομο, τι παραδείγματα είχε από τους γονείς του και πώς λύνονταν τα προβλήματα μεταξύ των μελών της οικογένειας.
·       Το περιβάλλον και οι συνθήκες έχουν επίσης μεγάλη σημασία. Μπορεί κάποιο περιβάλλον ή κάποια άτομα να κινητοποιούν την άσχημη συμπεριφορά.
Και έρχομαι στην κρίσιμη ερώτηση: Τα ξεσπάσματα κακής συμπεριφοράς είναι ένα γενικό φαινόμενο σε σένα ή γίνονται μόνο στην επαφή με το σύντροφό σου; Αν συμβαίνει το δεύτερο, είναι πιθανό αυτή η θαυμάσια σχέση με αυτόν το θαυμάσιο άνθρωπο να έχει κάποια μελανά σημεία τα οποία δεν παραδέχεσαι ούτε στον εαυτό σου. Αναφέρεσαι σε τσακωμούς. Ποιοι είναι οι κύριοι λόγοι των τσακωμών αυτών και με ποια συχνότητα γίνονται;

Δεν μπορώ να δώσω άλλες πρακτικές συμβουλές εκτός από αυτές που ήδη ξέρεις, δηλ. να προσπαθείς συνεχώς, να μην είσαι υπερβολικά απαιτητική, να μπαίνεις στη θέση του άλλου, να σκέφτεσαι πριν αντιδράσεις, να αποφεύγεις τις αγχώδεις καταστάσεις κτλ. Αλλά όλα αυτά είναι απλώς μέθοδοι για να ελαφρύνουν τα συμπτώματα. Το πρόβλημα θα λυθεί πραγματικά μόνο με δουλειά πάνω στα αίτια, η οποία μπορεί να γίνει μόνο με τη βοήθεια ψυχολόγου.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.