Κυριακή 12 Απριλίου 2015

Ομοφυλοφιλία και κατάθλιψη

Είμαι 26 ετών και ασκώ ένα απαιτητικό επάγγελμα. Έφυγα πριν 4 μήνες στο εξωτερικό έχοντας βρει μία πολύ καλή θέση.  Το κλίμα που αντιμετώπισα ήταν εξ αρχής κάκιστο και έτσι αποφάσισα να παραιτηθώ και να επιστρέψω Ελλάδα. 

Διατηρώ σχέση εδώ και 2,5 χρόνια με τον φίλο μου Χ, 21 ετών, φοιτητή Ξαφνικά πριν από λίγες ημέρες μου είπε πως δεν είναι πλέον ερωτευμένος μαζί μου παρόλο που μ' αγαπάει. Μου ζήτησε να χωρίσουμε και μετά το πήρε πίσω γιατί θέλει να με ξαναερωτευτεί. Αισθάνομαι απόλυτα εξουθενωμένος ψυχολογικά διότι είχα επενδύσει τα πάντα σε αυτή τη σχέση. Πρακτικά αυτά τα 2,5 χρόνια ζούσαμε μαζί, ο λόγος που έφυγα στο εξωτερικό είναι για να μπορέσουμε και μελλοντικά να είμαστε μαζί, μια και στην Ελλάδα οι επαγγελματικές του προοπτικές δεν τον ικανοποιούν. Αντιμετωπίζει αυτό τον καιρό μία μείζονα οικογενειακή κρίση η οποία τον έχει καταρρακώσει και το αναγνωρίζω ότι ίσως δεν του στάθηκα όσο έπρεπε, ωστόσο ποτέ δεν μπόρεσα να διανοηθώ ότι θα φτάναμε σε αυτό το σημείο. Επίσης πιστεύω ότι έχει απογοητευτεί που επιστρέφω και δεν είναι ούτε στο ελάχιστο διατεθειμένος να συζητήσουμε για ένα κοινό μας μέλλον στην Ελλάδα.

Εμένα εν τέλει ποιος θα με στηρίξει; Βρίσκομαι πρακτικά απολυμένος και εγκαταλελειμμένος. Οι γονείς μου δεν γνωρίζουν για τη σχέση μου, ούτε καν ότι είμαι ομοφυλόφιλος. Νιώθω επαγγελματικά αποτυχημένος κατ αρχήν και κατά δεύτερον απόλυτα ανασφαλής και σίγουρος ότι θα με χωρίσει και θα καταλήξω μόνος. Δεν ξέρω αν πρέπει να χωρίσουμε εν τέλει ή να το προσπαθήσω. 

Έκανα και το λάθος να δηλώσω για δουλειά στην επαρχία στη Ελλάδα. Πέρασα πολλά μέχρι να αποδεχτώ την σεξουαλική μου ταυτότητα, αυτό το άτομο είναι η πρώτη μου σχέση και δε θα με χαρακτήριζα ούτε σαν κοινωνικό ούτε σαν ιδιαίτερα εμφανίσιμο. Οι φίλοι μου δε έχουν κι αυτοί τα δικά τους προβλήματα. Απορώ ακόμη πως δεν έχω καταρρεύσει. Η άσχημη ψυχική μου κατάσταση θα με απομονώσει κοινωνικά και στο νέο μέρος που θα πάω και έτσι θα καταλήξω και χωρίς φίλους, απόλυτα μόνος...

Β.

 

Είναι φανερό πως βρίσκεσαι σε κατάσταση μεγάλης απογοήτευσης σε όλα τα επίπεδα. Διαβλέπω πως βασικό θέμα που προκαλεί προβλήματα είναι η σεξουαλική σου ταυτότητα την οποία πιθανώς δεν έχεις αποδεχτεί πλήρως ώστε να κινείσαι με αυτοπεποίθηση στη ζωή. Αυτό κυρίως πιστεύω πως σε έκανε να βιώσεις την άσχημη κατάσταση στο εξωτερικό και προβλέπεις πως θα γίνει το ίδιο και στον μελλοντικό επαγγελματικό σου χώρο.

Βλέπω επίσης προσκόλληση στον Χ, ίσως επειδή πιστεύεις πως δεν θα έχεις άλλες ευκαιρίες στη ζωή σου. Όταν συνδεθήκατε, προ 2,5 ετών, εκείνος μόλις ενηλικιωνόταν, ίσως και να ήταν ακόμη μαθητής. Σχέσεις που δημιουργούνται σε τόσο νέα ηλικία, σπάνια κρατάνε μια ζωή και θα έπρεπε να το είχες λάβει υπόψη αυτό. Κακώς έκανες όνειρα σταθεροποίησης με ένα τόσο νέο παιδί. Αν τώρα εκείνος δεν θέλει να συνεχίσετε ερωτικά, δεν νομίζω πως μπορείς να κάνεις άλλο από το να το αποδεχτείς. Αυτά ισχύουν ανεξαρτήτως σεξουαλικής προτίμησης.

Βλέπεις τη ζωή μόνο από την άσχημη πλευρά της και είναι δύσκολο να συνεχίσεις έτσι και μάλιστα να ασκήσεις το δύσκολο και ανταγωνιστικό σου επάγγελμα. Σου συνιστώ να ζητήσεις άμεσα ψυχολογική βοήθεια.

Σου στέλνω και ένα κεφάλαιο από το βιβλίο μου ΑΝΤΡΕΣ, που πιστεύω πως θα σε βοηθήσει.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη δική σας προστασία, τα σχόλια δεν δημοσιεύονται αμέσως αλλά μετά από τη δική μου έγκριση.